fbpx
  • kako napisati objavu za web stranicu

Tekst za web stranicu – kako napisati dobru objavu za web?

By |2018-11-01T19:20:51+00:00October 27th, 2018|Web dizajn|

Već znate da za uspješan rast broja posjetitelja web stranice i potencijalnih klijenata trebate početi pisati blog, ali napisati objavu, odnosno tekst za web stranicu nije lako. Još je teže napisati objavu za medije kojom biste željeli informirati javnost o novom proizvodu ili nekim drugim promjenama u poslovanju, ali o tome ćemo pisati više u sljedećoj objavi.

Kako napisati dobar tekst za web stranicu pokušat ćemo sažeti u nekoliko jednostavnih koraka:

  1. Započnite s planiranjem teme. Saznajte koja tema bi vašu potencijalnu publiku mogla zanimati i istražite činjenice koje su Vam dostupne. Potražite dodatne informacije o temi kako biste proširili tekst objave.
  2. Smislite dobar naslov koji će čitatelju dati relevantne informacije i privući njegovu pažnju. Osim glavnog, H1 naslova, razmislite o barem jednom podnaslovu.
  3. Jednostavno počnite pisati tekst za web stranicu.
  4. U objavu za web stranicu obavezno umetnite naslovnu fotografiju koja odgovara temi. Ako možete, umetnite fotografije i unutar sadržaja objave.
  5. Uredite objavu. Pobrinite se da tekst nije dosadan, skratite preduge rečenice i pazite na pravopis. Zatim svoju novu objavu pročitajte naglas i provjerite kako vam zvuči. Ako niste sigurni da je objava dobro napisana, neka je pročita netko drugi i kaže vam svoje mišljenje.

Kad to pogledate ovako, ne čini se da je pisanje objave prevelik i težak posao.

Pisanje objave za web stranicu usporedio bih s vožnjom auta. Možete čitati o prometnim pravilima, učiti od stručnjaka kako voziti i svladati „teoriju“, ali ništa vas ne može toliko dobro naučiti vožnji automobila koliko može vlastito iskustvo.

Korak 1

Kako napisati objavu za web stranicu: Planiranje teme

Prije svega, pripremite se! Posve je normalno da pisanje objave za vaš blog može trajati nekoliko sati iako možete natipkati 90 riječi u minuti. Od ideje za objavu pa do objavljivanja sadržaja ponekad mogu proći dani ili čak tjedni.

Važno je uzeti dovoljno vremena za planiranje prije nego počnete pisati objavu. Mnogi novi blogeri preskaču planiranje. Za pisanje kvalitetnog sadržaja trebate sjesti i razmisliti o tome što ćete napisati, a ne na brzinu natipkati što vam padne na pamet. Razmišljajte o tome što ćete napisati i pokušajte shvatiti kako bi netko drugi reagirao na pročitano.

Kako napisati objavu za web stranicuOdaberite temu koja zanima Vas

Ako nije zanimljivo autoru, nije zanimljivo ni čitatelju. Nije važno iz koje ste branše, kao bloger, za ovo morate živjeti i umrijeti!

Uspješnost objave uvelike ovisi o načinu pisanja. Ništa, ali baš ništa, ne može toliko „ubiti“ objavu koliko može manjak entuzijazma autora. Zato za početak odaberite temu koja će Vama biti interesantna, o kojoj dosta znate i ne će biti teško napisati dobru objavu.

Napravite strukturu objave

Objavu je lako napisati, ali dobru objavu nije. Čak i profesionalni blogeri trebaju neku vodilju kako bi se držali teme. Struktura sadržaja u tome može pomoći.

Struktura objave za web ne mora biti detaljna. Napravite strukturu objave „u grubo“. Za primjer ćemo uzeti ovu objavu koju sad čitate.

  • Uvod – Uvod u temu, odnosno sažetak sadržaja objave.
  • Prvi dio – Planiranje objave
  • Drugi dio – Pisanje objave
  • Treći dio – Uređivanje objave
  • Četvrti dio – SEO Optimizacija objave
  • Peti dio – Zaključak

Svrha strukture objave je da vas podsjeti na detalje teme koju želite obraditi, na redoslijed ili neke ključne detalje unutar neke sekcije. Uz strukturu objave, lakše je ostati fokusiran na temu što će vam pomoći da skratite potrebno vrijeme za pisanje objave.

Dodatno istražite temu o kojoj pišete

Ovisi o odabranoj temi, dobro je provjeriti činjenice kako bi informacije koje navodite bile točne. Nije tajna da blogeri ponekad pišu o temama o kojima sami ništa ne znaju. To ne znači da su šarlatani, već dokazuje njihov entuzijazam za stjecanjem novih znanja, a ako se drže nekih pravila, često napišu objavu koja postiže odlične rezultate.

Ako se oslanjate na informacije iz trećih izvora, odaberite povjerljive izvore i nemojte ih kopirati već informacije prenesite na svoj način. Pisanje jedinstvenog sadržaja za blog ili web stranicu dobro utječe na SEO rezultate.

Korak 2

Naslov objave treba privući pažnju čitatelja

Svi imaju svoje mišljenje o naslovima. Neki tvrde da naslov treba što preciznije opisati temu i biti kratak (kako bi se izbjeglo zavaravanje čitatelja, odnosno da sadržaj odgovara naslovu), dok drugi preporučaju apstraktniji pristup.

Ako čitate ovu objavu, pretpostavljamo da niste iskusni bloger, stoga preporučamo da za svoju prvu objavu smislite kvalitetan naslov koji će sadržavati potrebne informacije i biti kratak. Svrha naslova je potaknuti čitatelja da klikne na vašu objavu i čita je, a svima je drago ako čitatelj tekst pročita do kraja. To ćemo postići jedino ako posjetitelj čita o onoj temi koja mu je iz naslova zapela za oko.

Izbor naslova treba ovisiti i o publici kojoj se obraćate. Ako je članak namijenjen mlađoj publici, pokušajte s nekim otkačenim naslovom, a ako je za stariju i ozbiljniju publiku, takav bi trebao biti i naslov.

Korak 3

Pisanje objave za web stranicu

Kad ste razmislili o temi i sadržaju, napravili strukturu objave, istražili informacije i smislili dobar naslov objave vrijeme je da napišete tekst za web stranicu, odnosno objavu.

kako napisati objavu za web stranicuMnogi poduzetnici koji žele na svoje web stranice privući što više posjetitelja često nemaju vremena napisati objavu odjednom već im se taj posao oduži i na nekoliko dana. I taj pristup je u redu, mada bismo preporučili pisanje objave dok je ideja još svježa, a entuzijazam autora plamti.

Ako se spremate napisati svoju prvu objavu, ne posustajte. Možda ne će biti dobra i potrošit ćete cijeli dan na nju, ali biti će kao i s prvom vožnjom automobila, drugi krug će ići malo bolje!

Savjet: Puno ljudi ne zna kako započeti uvodni tekst objave. Dobar način da i taj problem riješite je da uvod objave napišete na kraju. Dakle, krenite s nečim što ćete lakše napisati, što već imate na umu i kasnije samo spojite dijelove teksta u jednu cjelinu.

Obavezno umetnite naslovnu fotografiju objave

Ljudi često ne stavljaju fotografije unutar sadržaja svojih objava što je u redu ako je objava kratka, ali nije dobra praksa izbjegavati fotografije u dužim tekstovima.

U svakom slučaju, objava treba naslovnu fotografiju sadržaja koji odgovara temi, a u dužim tekstovima dobro je umetnuti fotografije povezane s temom unutar sekcije.

Fotografije u objavi zadržavaju čitatelje

Jedan od glavnih razloga zašto je dobro koristiti fotografije u objavama je da biste „razbili“ tekst i zadržali čitatelja. Mnogi ljudi ne čitaju cijeli tekst objave već samo pregledaju stranicu brzim skrolanjem prema dolje. Fotografije povezane sa sadržajem čitatelju mogu dati dodatne informacije o temi i potaknuti ga na čitanje.

Uređivanje objave

Pisanje teksta za objavu na webu je teško, a uređivanje zna biti i teže. Mnogi pogrešno pretpostavljaju da se uređivanje objave svodi na ispravljanje pravopisnih pogrešaka, mada je i to veoma važno. Ono zaista važno jest pogledati tekst u cjelini i ako je potrebno, izbaciti nepotrebne dijelove. Jedino tako je moguće napisati objavu za web koja ima glavu i rep.

Ispravite sve greške u pravopisu i povećajte broj ključnih riječi u sadržaju, odnosno podnaslovima u objavi.


Zaključak

Pisanje objave za web čini se kao lagan posao dok ga ne krenete raditi. Srećom, što više pišete biti će lakše i ako ćete ustrajati u želji da povećate posjećenost svoje web stranice, brzo ćete u tome i uspjeti.

Samo budite dosljedni! Redovito pišite i to svojim riječima. Nemojte kopirati tekst jer Google zna razliku, a trud će nakon nekog vremena sigurno biti isplativ.

U ovoj objavi mogli ste saznati kako napraviti plan pisanja objave. Ali, s napisanim tekstom za objavu posao nije gotov. Za bolju vidljivost u rezultatima pretrage, objavu treba optimizirati za tražilice. SEO optimizacijom moramo omogućiti robotima da shvate našu temu i na zahtjev korisnika ponude našu objavu na vrhu rezultata pretrage.

Uz prave alate i istraživanje ključnih riječi sami možete postići dobre rezultate, a kako optimizirati objavu web stranice saznajte ovdje.

About the Author:

Web dizajner koji svoj posao stvarno voli! Pedantan, voli cjepidlačiti, ali takva osobnost mu uz ovaj posao odlično pristaje.

Prijavite se na naš newsletter

I primit ćete kupon za popust od 30% na web i grafički dizajn!


Naša web stranica koristi kolačiće! Prihvaćanjem kolačića pristajete na njihovu upotrebu.
Izjava o zaštiti privatnosti.
Prihvaćam