Što je SEO optimizacija?

Ako imate web stranicu od koje očekujete posao, odnosno nove klijente, a rijetko dobivate upite preko web stranice ili nikad niste dobili ni jedan, jeste li se zapitali – zašto? Sigurno jeste! Dizajn web stranice dobro izgleda, sadržaj je isto u redu, ali jednostavno nemate posjetitelja! Problem i rješenje je u SEO optimizaciji.

Ako imate web stranicu vjerojatno ste već čuli za SEO optimizaciju, a u ovoj objavi pokušat ćemo detaljnije objasniti što je SEO optimizacija i na koji način funkcionira.

U nastavku pročitajte odgovore na pitanja:

  • Što znači SEO optimizacija?
  • Zašto je SEO bitan? Kako mi optimizacija web stranice može pomoći?
  • Mogu li vidjeti rezultat SEO optimizacije?
  • Jednostavna SEO strategija za start.
  • Što ne činiti u SEO optimizaciji?

SEO optimizacija web stranice

Što znači SEO optimizacija?

SEO je skraćenica za Search Engine Optimization. SEO je skup metoda kojima označavamo sadržaj, s ciljem da pozitivno utječemo na poziciju web stranice u rezultatima tražilice. Optimizacija web stranice za tražilice znači da prilagođavamo sadržaj na webu kako bi ga tražilice razumjele, uspješno indeksirale i na temelju ključnih riječi koje korisnik u tražilicu upisuje, ponudile kao relevantan rezultat pretraživanja. Osim rada sa sadržajem, postoje i mnogi drugi poslovi u SEO optimizaciji.

SEO optimizacijom web stranice povećavamo količinu posjetitelja na web stranici i to onih posjetitelja koji traže uslugu kakvu baš vi nudite.

Zašto je SEO bitan? Kako mi optimizacija web stranice može pomoći?

Utječe li SEO na uspješnost web stranice i vaše poslovanje? Najozbiljnije, da. Koliko će SEO optimizacija utjecati na rad web stranice i vaš posao, ovisi o vremenu (ne o suncu ili kiši), konkurenciji i količini rada.

SEO je drugačiji od drugih oblika digitalnog marketinga. Korisnici cijelo vrijeme na internetu traže vaše usluge. Bez SEO optimizacije, jedini način da budete među prvima u tražilici jest plaćanje Google oglasa, ali mnogo bolje, jeftinije i trajnije rješenje jest SEO optimizacija, koja će tražilicama dati prave informacije o vašim  uslugama i proizvodima, te ih na zahtjev korisnika pružiti kao najrelevantniji rezultat pretraživanja.

Mogu li vidjeti rezultat SEO optimizacije?

Naravno! Google Search Console daje vam detaljan uvid u statistiku pretraživanja na Google-u. Uz Google Search Console možete pratiti odakle ljudi dolaze na vašu web stranicu, koji uređaj koriste, a najkorisniji je pregled pretraživanja prema ključnim riječima.

I to nije sve! Search Console omogućuje slanje pojedinačnih URL-ova radi indeksiranja, upozorava Vas na probleme na web stranici i još mnogo toga.

Jednostavna SEO strategija za start

Na tri jednostavna načina možete poboljšati optimizaciju svoje web stranice, odmah!

  1. Napišite dobar sadržaj

    • Isplatit će vam se ako odvojite vremena i napišete dobar tekst za web stranicu. Sadržaj bogat ključnim riječima, koje će korisnici vjerojatno upisati u tražilicu da bi pronašli vašu uslugu ili proizvod, vrlo je važan za SEO optimizaciju i visoku poziciju u tražilicama.
    • Pokušajte napisati oko 1000 riječi po objavi jer osim kvalitete sadržaja bitna je i količina sadržaja.
  1. Istraživanje ključnih riječi

    1. Zašto je potrebno istražiti ključne riječi? Zato što ćete lakše kreirati sadržaj. Zapišite ključne riječi koje korisnici upisuju u tražilicu i napišite sadržaj koji uključuje te ključne riječi.
    2. Kako istražiti ključne riječi? Postoje mnogi alati, kao što je Google trends. Ovaj alat omogućuje pretraživanje ključnih riječi i pojmova, i njihovu usporedbu. Ako postoji ključna riječ ili pojam koji se često pretražuje, upotrijebite ga.
  2. Naslovi

    1. Oznake naslova (h1, h2, h3 itd.) važan su dio objave i trebale bi sadržavati ključne riječi. Nije nužno, ali je svakako poželjno. Izbjegavajte pisati naslove velikim slovima i držite se pravopisa. Posebno je važan SEO naslov koji će korisnici vidjeti u rezultatima pretrage, stoga treba osmisliti naslov koji će odmah privući pažnju.

Što ne činiti u SEO optimizaciji?

Na svaki dobar savjet o SEO optimizaciji može doći deset loših jer mnogi prijatelji i susjedi misle da su SEO stručnjaci pa besplatno dijele savjete. Često u dobroj namjeri, ali to jednako često ne završi dobro.

  • Izbjegavajte „pumpati“ ključne riječi. Prečesta upotreba ključnih riječi unutar sadržaja nema bolji efekt od njihovog umjerenog korištenja.
  • Nemojte kopirati sadržaj s drugih web stranica. Kada se isti sadržaj pojavi drugi put na internetu, na drugoj domeni, tražilice ga smatraju duplikatom i ne rangiraju ga visoko kao originalni sadržaj. Zašto? Zato jer je tražilica zbunjena. S dva identična teksta i tražilici je teško shvatiti koji je relevantan.
  • Pišite tekst za tražilice, ali fokusirajte se na ljude. Tekst koji je razumljiv ljudima, razumljiv je i tražilicama kada je optimiziran. Ne brinite!

Black Hat SEOZaključak

Saznali smo da je SEO optimizacija skup metoda koje koristimo u cilju povećanja posjećenosti web stranice. Osim uobičajenih metoda, tzv. White hat metoda imamo i Black hat metode. Black hat metode mogu se isplatiti u početku, ali s vremenom će vam se obiti o glavu.

Google stalno ažurira i pročišćava svoje algoritme pretraživanja. Ako primijeti sumnjivo ponašanje kao što je pumpanje ključnih riječi penalizirati će web stranicu i prvo mjesto u tražilici biti će prošlost. Dobre navike u SEO optimizaciji ne će vašu stranicu dovesti u opasnost od penaliziranja, nego će omogućiti kontinuirani rast pozicije i vrijednost web stranice.