Što je SEO optimizacija?

Ako imate web stranicu od koje očekujete posao, odnosno nove klijente, a rijetko dobivate upite preko web stranice ili nikad niste dobili ni jedan, jeste li se zapitali – zašto? Sigurno jeste! Dizajn web stranice dobro izgleda, sadržaj je isto u redu, ali jednostavno nemate posjetitelja! Problem i rješenje je u SEO optimizaciji.

Ako imate web stranicu vjerojatno ste već čuli za SEO optimizaciju, a u ovoj objavi pokušat ćemo detaljnije objasniti što je SEO optimizacija i na koji način funkcionira.

U nastavku pročitajte odgovore na pitanja:

  • Što znači SEO optimizacija?
  • Zašto je SEO bitan? Kako mi optimizacija web stranice može pomoći?
  • Mogu li vidjeti rezultat SEO optimizacije?
  • Jednostavna SEO strategija za start.
  • Što ne činiti u SEO optimizaciji?

SEO optimizacija web stranice

Što znači SEO optimizacija?

SEO je skraćenica za Search Engine Optimization. SEO je skup metoda kojima označavamo sadržaj, s ciljem da pozitivno utječemo na poziciju web stranice u rezultatima tražilice. Optimizacija web stranice za tražilice znači da prilagođavamo sadržaj na webu kako bi ga tražilice razumjele, uspješno indeksirale i na temelju ključnih riječi koje korisnik u tražilicu upisuje, ponudile kao relevantan rezultat pretraživanja. Osim rada sa sadržajem, postoje i mnogi drugi poslovi u SEO optimizaciji.

SEO optimizacijom web stranice povećavamo količinu posjetitelja na web stranici i to onih posjetitelja koji traže uslugu kakvu baš vi nudite.

Zašto je SEO bitan? Kako mi optimizacija web stranice može pomoći?

Utječe li SEO na uspješnost web stranice i vaše poslovanje? Najozbiljnije, da! Koliko će SEO optimizacija utjecati na rad web stranice i vaš posao, ovisi o vremenu (ne o suncu ili kiši), konkurenciji i količini rada.

SEO je drugačiji od drugih oblika digitalnog marketinga. Korisnici cijelo vrijeme na internetu traže vaše usluge. Bez SEO optimizacije, jedini način da budete među prvima u tražilici jest plaćanje Google oglasa, ali mnogo bolje, jeftinije i trajnije rješenje jest SEO optimizacija, koja će tražilicama dati prave informacije o vašim  uslugama i proizvodima, te ih na zahtjev korisnika pružiti kao najrelevantniji rezultat pretraživanja.

Mogu li vidjeti rezultat SEO optimizacije?

Naravno! Google Search Console daje vam detaljan uvid u statistiku pretraživanja na Google-u. Uz Google Search Console možete pratiti odakle ljudi dolaze na vašu web stranicu, koji uređaj koriste, a najkorisniji je pregled pretraživanja prema ključnim riječima.

I to nije sve! Search Console omogućuje slanje pojedinačnih URL-ova radi indeksiranja, upozorava Vas na probleme na web stranici i još mnogo toga.

Jednostavna SEO strategija za start

Na tri jednostavna načina možete poboljšati optimizaciju svoje web stranice, odmah!

  1. Napišite dobar sadržaj

  1. Istraživanje ključnih riječi

    1. Zašto je potrebno istražiti ključne riječi? Zato što ćete lakše kreirati sadržaj. Zapišite ključne riječi koje korisnici upisuju u tražilicu i napišite sadržaj koji uključuje te ključne riječi.
    2. Kako istražiti ključne riječi? Postoje mnogi alati, kao što je Google trends. Ovaj alat omogućuje pretraživanje ključnih riječi i pojmova, i njihovu usporedbu. Ako postoji ključna riječ ili pojam koji se često pretražuje, upotrijebite ga.
  2. Naslovi

    1. Oznake naslova (h1, h2, h3 itd.) važan su dio objave i trebale bi sadržavati ključne riječi. Nije nužno, ali je svakako poželjno. Izbjegavajte pisati naslove velikim slovima i držite se pravopisa. Posebno je važan SEO naslov koji će korisnici vidjeti u rezultatima pretrage, stoga treba osmisliti naslov koji će odmah privući pažnju.

Što ne činiti u SEO optimizaciji?

Na svaki dobar savjet o SEO optimizaciji može doći deset loših jer mnogi prijatelji i susjedi misle da su SEO stručnjaci pa besplatno dijele savjete. Često u dobroj namjeri, ali to jednako često ne završi dobro.

  • Izbjegavajte „pumpati“ ključne riječi. Prečesta upotreba ključnih riječi unutar sadržaja nema bolji efekt od njihovog umjerenog korištenja.
  • Nemojte kopirati sadržaj s drugih web stranica. Kada se isti sadržaj pojavi drugi put na internetu, na drugoj domeni, tražilice ga smatraju duplikatom i ne rangiraju ga visoko kao originalni sadržaj. Zašto? Zato jer je tražilica zbunjena. S dva identična teksta i tražilici je teško shvatiti koji je relevantan.
  • Pišite tekst za tražilice, ali fokusirajte se na ljude. Tekst koji je razumljiv ljudima, razumljiv je i tražilicama kada je optimiziran. Ne brinite!

Black Hat SEOZaključak

Saznali smo da je SEO optimizacija skup metoda koje koristimo u cilju povećanja posjećenosti web stranice. Osim uobičajenih metoda, tzv. White hat metoda imamo i Black hat metode. Black hat metode mogu se isplatiti u početku, ali s vremenom će vam se obiti o glavu.

Google stalno ažurira i pročišćava svoje algoritme pretraživanja. Ako primijeti sumnjivo ponašanje kao što je pumpanje ključnih riječi penalizirati će web stranicu i prvo mjesto u tražilici biti će prošlost. Dobre navike u SEO optimizaciji ne će vašu stranicu dovesti u opasnost od penaliziranja, nego će omogućiti kontinuirani rast pozicije i vrijednost web stranice.

Je li ova objava korisna?