fbpx

Oglašavanje web stranice na portalima – laži i obmane

By |2019-01-09T21:18:38+00:00kolovoz 24th, 2018|Web dizajn|
  • Oglašavanje web stranice na google-u

Nedavno sam posjetio svoju staru klijenticu, obrtnicu koja radi personalizirane kutije za uspomene ili poklon, lampe i druge predmete po narudžbi. Ona je kreativna, voli svoj posao i naravno, želi u njemu uspjeti. Zato stalno mora tražiti nove načine oglašavanja kako bi došla do novih klijenata.

Ovaj put primila je telefonski poziv jedne tvrtke i zbog naivnosti postala žrtva dobrog prodavača magle koji joj je ponudio oglašavanje web stranice i SEO optimizaciju po jednoj ključnoj riječi – na njihovoj web stranici. Da, na njihovoj web stranici!

Ne nasjedajte na oglašavanje web stranice koje to zapravo nije

Poznajemo se već više od 8 godina i znam da ne zna mnogo o internetu, SEO optimizaciji, pa čak nije niti napredni korisnik računala. I baš zato je idealna osoba za prodavače magle koji nude vidljivost na internetu po jednoj ključnoj riječi i to još na svom portalu.

Oglašavanje web stranice na portalima

Sličan portal ovome “Moj kvart”, također je svojedobno pokušao obmanuti poduzetnike svojom ponudom oglašavanja web stranice, indeksiranja itd. Kako im to nije uspjelo, sad samovoljno stavljaju podatke raznih tvrtki na svoje web stranice, ali naravno, bez onih bitnih informacija. Broja telefona, adrese ili poveznice na web stranicu.

Dakle, spomenuti portal ponudio joj je oglašavanje, odnosno vidljivost na njihovom portalu – i Google -u, po jednoj određenoj ključnoj riječi, navodno relevantnoj za njezinu djelatnost. Velikodušno su ponudili i mogućnost da na njihov portal postavi do 10 fotografija svojih proizvoda, adresu, broj telefona i poveznicu na web.

Opis njene djelatnosti su prepisali s njezine web stranice. Ipak, moramo im priznati trud, malo su tekst prilagodili tako da ispadne da su ga oni pisali.

Uvjerili su je da će postavljanjem oglasa na njihovom portalu postići veću vidljivost na internetu jer je njihova stranica baš, strašno dobro posjećena i svi koji traže neku uslugu ili proizvod, navodno prvo idu na njihov portal pa tamo pretražuju web stranice, usluge ili proizvode.

Ako i ne odu na njihov portal, uvjeravaju ovi “SEO stručnjaci”, baš taj mali komadić teksta optimiziran s jednom ključnom riječi iskočit će korisnicima onog pravog portala, Google-a, kao rezultat pretrage.

Eto, sad malo pustite da vam se slegne ova količina gluposti i pripremite se jer ima još.

Oglašavanje web stranice zaista nije potrebno u tiskanom izdanju

Frustriran što mi je jedna od najstarijih klijentica i prijateljica nasjela na ovu vrstu oglašavanja web stranice, pretražio sam Google u nadi da ću bolje razumijeti njihovu ponudu.

Na žalost, na jednom novinskom portalu, naišao sam na nevjerotan tekst. Nevjerojatan jer živimo u 2018. godini, 21. stoljeću, u vremenu kad je tehnologija progutala to što oni nude – žute stranice i nekakve knjižurine koje vaše bake i djedovi zovu imenicima.

Oglašavanje web stranice u tiskanom oblikuOglašavanje u tiskanom obliku

Osim tog nekog oglasa na svom portalu, ova tvrtka nudi i oglašavanje u tiskanom obliku i to promovira kao nešto izuzetno dobro. U podnaslovu objave stoji pitanje: Zašto se oglašavati baš u tiskanom imeniku?

Da, baš! Zašto?

Njihovo objašnjenje je sljedeće: Informacije o vama postaju dostupne i onim ljudima koji internet ne koriste redovito. Također, tvrde da su tvrtke, koje se oglašavaju u “imeniku” zadovoljne porastom broja svojih klijenata…

Znači, tako? Ljudi listaju žute stranice u čekaonicama, autobusnim i željezničkim stanicama, pa čak i kod kuće, umjesto da uzmu mobitel u ruke, traže broj telefona u žutim stranicama?

Koliko ja vidim, a nije teško primijetiti, ljudi manje više na kavama sjede zajedno, ali svatko gleda u svoj mobitel. Šeću ulicama naših gradova i zabijaju se u stupove jer gledaju u mobitel. Ginu na cestama jer razgovaraju na mobitel.

Jedino još nisam uspio primijetiti da ljudi na autobusnim stanicama ližu kažiprst i listaju žute stranice.

Samo web stranica nije dovoljna. Točno, ali zato je tu SEO optimizacija!

Nadalje, vrsni autor teksta ističe:

Samo zvanična web stranica nije dovoljna, jer u većini slučajeva nije dobro optimizirana pa vas nove stranke uz pomoć traženja preko ključnih riječi u pretraživaču najčešće ne pronalaze. S druge strane, ljudi ono što im treba traže na mjestima koja im odaju sigurnost.

Zvanična” web stranica zaista nije dovoljna ako putem nje kanite doći do klijenata. Na “zvaničnoj” web stranici potrebno je odraditi i SEO optimizaciju što je po njima sporedna stvar. Bitnije od SEO optimizacije vaše web stranice, prema njihovom mudrom zaključivanju, je oglašavanje na njihovom portalu.

Po mom mišljenju, ovo nije ništa drugo nego bezobrazno obmanjivanje ljudi koji vrijedno rade i pokušavaju opstati.

Za to vrijeme, dok besposleno čekate nove klijente i plaćate bezobrazno skupe oglase, valjalo bi oživljavati web stranicu, raditi na SEO optimizaciji i oglašavati je tamo gdje je to primjereno za 2018. godinu.

Samo rad na web stranici može donositi rezultate. Pišite objave, dijelite ih i promovirajte na društvenim mrežama. Napišite vlastitu objavu u kojoj nudite popust, poklon za kupnju ili što god vam padne na pamet. Novi sadržaj koji Google indeksira na vašoj web stranici vrijedi. On zaista vrijedi vašoj stranici mnogo više nego jedan link bez oznake “title”, na njihovoj web stranici.

Promocija web stranice na Facebook-u i Google-u

Što je SEO optimizacija mnogima je slabo poznato i naravno, većina korisnika web stranice ne će znati optimizirati sadržaj za tražilice. Svejedno, ako napišete novu objavu o svom proizvodu ili usluzi, ona će biti indeksirana i negdje nekome vidljiva. Dodajte sliku proizvoda, cijenu, nahvalite proizvod i pokušajte zainteresirati čitatelja za kupnju.

Promoviranje web stranice Google adwordsPromocija objave, kako se to danas moderno zove, na Facebook-u ili Google-u osim novih klijenata dugoročno je dobra za web stranicu, a trenutno donosi rezultat. Oglašavanjem web stranice na Google-u ili Facebook-u rezultat je gotovo siguran, a web stranica će vam nakon nekog vremena biti jako zahvalna na uloženom trudu.

Ciljanje publike i kontrola troškova

Za razliku od muzejskih žutih stranica i portala za oglašavanje vaše tvrtke, Facebook i Google nude fantastične opcije odabira publike za koju je najvjerojatnije da će biti zainteresirana za vaše usluge. Možete ciljati svoje oglase prema lokaciji, spolu, godinama itd.

Ono možda najbitnije mladim poduzetnicima jest kontrola troškova i niska cijena oglasa po kliku. Primjerice, Google Ads nudi dodavanje mnogih varijacija oglasa unutar grupe oglasa i provjeru ocjene kvalitete po ključnim riječima. Proširenjima oglasa, dodavanjem neograničenog broja ključnih riječi i kreiranjem novih grupa oglasa možete povećati broj prikazivanja i smanjiti prosječnu cijenu po kliku.

U svakom trenutku imate potpunu kontrolu nad svim oglasima. Ako nemate novaca možete pauzirati oglase. Ako ipak imate nešto viška, možete povećati dnevni proračun i dosegnuti veći broj ljudi, odnosno povećati broj klikova na web stranicu.

Nedavno, što me je ugodno iznenadilo, Google Ads je dodao mogućnost upisivanja trećeg naslova i još prostora za opis oglasa. Dakle, Google Ads nudi još bolje mogućnosti oglašavanja nego ranije.

Korištenjem svih opcija koje nam Google Ads, ciljano oglašavanje web stranice sigurno će dosegnuti skupinu ljudi koji će najvjerojatnije zatrebati vašu uslugu ili proizvod.

Držite se modernih načina oglašavanja

Uz dostupnu tehnologiju koja omogućava ciljano oglašavanje, racionalnu potrošnju i potpunu kontrolu nad sadržajem koji promovirate, zaista nema potrebe posezati za ovako zastarjelim načinima oglašavanja ili pokušajem nekakvog oglašavanja na nekom portalu, koji je namjenjen isključivo za popisivanje naivnih.

Tvrde da primjerice, oglašavanjem u tiskanom obliku možete dosegnuti i skupinu ljudi koji nemaju naviku pretraživati internet u potrazi za uslugom ili proizvodom. Pa dobro, recimo da je takvih ljudi još značajan broj. Možda čak i jest, ali to je ona skupina od 65+

Proizvodite nešto, pružate neku vrstu usluge i želite da to dođe do pravih kupaca… Pa kako će lakše doći? Na tramvajskoj stanici dok čovjek lista 10 kilograma težak imenik ili dok pretražuje web stranice na mobitelu? Pa jasno, dok pretražuje na mobitelu. Za Boga miloga, kad ste zadnji put vidjeli žute stranice, bilo gdje?

Na žalost, neznanje se u nekim tvrtkama dobro iskorištava. Poput ove koja pod uslugu SEO optimizacije gura jednu ključnu riječ po kojoj će netko biti vidljiv posvuda na internetu. Da bi se ionako nikakva ponuda te tvrtke neupućenima ljepše prezentirala, nudi se oglašavanje web stranice na način na koji će do Vas malo ljudi doći.

Budite oprezni i radije novac koji biste dali nizašto, uložite u oglašavanje na Facebook -u ili Google -u. Napišite objavu i promovirajte je. Pratite statistiku i prilagođavajte sadržaj. Vi sami nađite klijenta, a ne čekajte da netko zaluta na “njihov portal”.

About the Author:

Web dizajner koji svoj posao stvarno voli! Pedantan, voli cjepidlačiti, ali takva osobnost mu uz ovaj posao odlično pristaje.

Prijavite se na naš newsletter

I primit ćete kupon za popust od 30% na web i grafički dizajn!


Naša web stranica koristi kolačiće! Prihvaćanjem kolačića pristajete na njihovu upotrebu.
Izjava o zaštiti privatnosti.
Prihvaćam