U našim objavama na blogu, trudimo se što više objasniti brojne korake u SEO optimizaciji web stranice, kako biste samostalno pokušali povećati posjećenost web stranice i uspješno je ažurirali. Također, pisali smo i o oglašavanju web stranice i pohvalili Google Ads kao odličan način da web stranica odmah bude dostupna potencijalim klijentima u rezultatima pretraživanja. Pisali smo i o SEO optimizaciji web stranice u više objava, a na redu su ključne riječi s točnim podudaranjem. U ovoj objavi saznajte i što su fraze ili ključne riječi s djelomičnim podudaranjem i je li dobro koristiti ključne riječi u nazivu domene.

Ključne riječi s točnim podudaranjem

Ključne riječi u sadržaju koje se točno podudaraju s traženim pojmom korisnika jasno govore tražilici da se u sadržaju govori o temi koju korisnik pretražuje. Ključne riječi točnog podudaranja i njihovo označavanje vrlo je bitno u SEO optimizaciji web stranice, stoga treba jasno odrediti koje ključne riječi u sadržaju imaju potencijala rangirati stranicu na visoku poziciju u tražilici.

Ključne riječi točnog podudaranja koriste se, primjerice, u Google Ads-u te nam omogućuju da se oglas prikazuje korisnicima koji pretražuju neki specifični pojam. Nažalost, samo odabir ključnih riječi u Google Ads-u nije dovoljan da bi oglas ostvario svoj puni potencijal, stoga je ključne riječi potrebno označiti i na web stranici.

Fraze ili ključne riječi s djelomičnim podudaranjem

Fraze ili ključne riječi koje se djelomično podudaraju s traženim pojmom često se spominju kao jedna te ista stvar, ali fraze se odnose na rezultate pretraživanja koji se podudaraju s nekim dijelom ključne riječi ili ključnom riječi drugačijeg redoslijeda.

Razlika između ključnih riječi i fraza

Ključna riječ s točnim podudaranjem znači da ciljana ključna riječ točno odgovara traženom pojmu korisnika, a ključna riječ s djelomičnim podudaranjem znači da se ključna riječ nalazi unutar traženog pojma. Ključne riječi s djelomičnim i točnim podudaranjem često se koriste u SEO optimizaciji i dobro je koristiti i fraze, i točne ključne riječi. No, ako na SEO optimizaciji i oglašavanju stranice radite sami, bolje je koristiti ključne riječi točnog podudaranja kako biste izbjegli previsoke cijene oglasa po kliku i druge probleme poput penaliziranja od strane Google-a.

Točno podudaranje ključnih riječi u Google Ads-u

Ako ste koristili Google Ads i birali ključne riječi, susreli ste se s pojmom „točno podudaranje“. Odabir ključne riječi s točnim podudaranjem znači da želite prikazati oglas korisniku koji traži točno određenu riječ ili frazu. (Važno je napomenuti da je Google nedavno promijenio način podudaranja, stoga će ključne riječi s pravopisnim pogreškama ili drugačijim redoslijedom biti uzete u obzir u rezultatima pretraživanja kao ključne riječi koje se točno podudaraju.)

Neke ključne riječi Google Ads će označiti kao riječi s širokim podudaranjem što znači da će se oglas prikazati i za slične pojmove koje Google smatra relevantnim. Oglas se tako može prikazati za pretraživanja s ciljanom ključnom riječi koja se nalazi unutar duljeg izraza ili fraze.

Uobičajena pogreška početnika je ciljanje pogrešne vrste podudaranja. Ako odaberete pogrešnu vrstu podudaranja, oglas će se najvjerojatnije prikazati krivoj publici, a to onda znači da će novac za oglašavanje biti potrošen bez ikakve koristi.

Ključne riječi - organsko pretraživanje

Točno podudaranje ili djelomično podudaranje ključnih riječi za organsko pretraživanje

Pomoć u odabiru ključnih riječi i načinu na koji će se stranica prikazivati u organskim rezultatima, kod SEO optimizacije je siromašna. Organsko rangiranje web stranice ovisi uglavnom o Google-ovim algoritmima i njegovom razumijevanju potreba korisnika i njihovih pretraživanja, a u konačnici i o sposobnostima SEO stručnjaka.

Ako želite saznati kako točno i djelomično podudaranje funkcionira u rezultatima pretraživanja možete „natjerati“ Google da vam pokaže rezultate s točnim podudaranjem korištenjem navodnika u tražilici.

Npr: upišite pojam bez navodnika i “pojam” s navodnicima. Pojam bez navodnika izbacit će najrelevantnije rezultate, a pojam s navodnicima samo rezultate koji sadrže točno određenu ključnu riječ ili frazu.

Pretraživanjem na ovaj način možete vidjeti koliko su Google-ovi algoritmi napredni i koliko dobro razumiju nakanu i potrebu korisnika, te prema tome pružaju rezultate. Zbog brojnih varijacija u načinu pretraživanja i Google-ove sposobnosti da razumije potrebu i namjeru korisnika, vaša web stranica može biti visoko rangirana čak i ako se pojam pretraživanja djelomično podudara s ključnom riječi.

Točno podudaranje domene

Točno podudaranje ključne riječi može se odnositi i na domenu. Ako korisnik u tražilicu upiše ključnu riječ „poklon kutije“,  a vaša domena je poklonkutije.com, to je točno podudaranje domene.

Je li dobro registrirati domenu s ključnom riječi poklonkutije.com? Jest, ako je to jedino čime se bavite i jedino čime ćete se baviti, ali i tada je to riskantno jer je Google još 2012. godine penalizirao domene s točnim podudaranjem ključnih riječi zbog zloupotrebe.

Postoje mnoge domene s točnim podudaranjem ključnih riječi koje su dobro rangirane, ali ako je namjera da se u domenu natrpaju ključne riječi kako bi se ostvarila visoka pozicija u tražilici, Google će to gotovo sigurno penalizirati.

Npr: ako Štef iz Varaždina ima tvrtku za obradu drveta možda će htjeti da njegova domena glasi: obrada-drveta-stef.hr. U tom slučaju domena je u redu i sadrži ključnu riječ točnog podudaranja, stoga je vjerojatno da će ta domena biti visoko rangirana po toj ključnoj riječi. Nažalost, ima primjera kad ljudi pretjeruju pa registriraju domenu: obrada-drveta-stolarija-vrhunski-stolar.com. Iako, tehnički gledano, obje domene sadrže ključne riječi točnog podudaranja, Google će dobro rangirati samo jednu jer je u drugoj očita namjera da se preskoče sve stepenice u organskom rangiranju web stranice.