Kako razvrstati objave, upotrebom kategorija ili oznaka

Drago nam je da vam se sviđaju objave koje pišemo o SEO optimizaciji i drugim temama vezanim za web stranice. Svakako nam je drago i kad postavite pitanja poput ovog: „Kako razvrstati objave, upotrebom kategorija ili oznaka?“, jer onda dobijemo još materijala za sljedeću objavu koja će možda pomoći još nekome s istim pitanjem. Ako niste sigurni što su zapravo WordPress kategorije i oznake i u čemu se razlikuju, ov objava će vam pomoći shvatiti kako ih pravilno koristiti. Objasniti ćemo razlike između kategorija i oznaka za organiziranje vašeg sadržaja i kako one mogu utjecati na SEO rezultate.

Koja je razlika između kategorija i oznaka?

Kategorije su namijenjene za široko grupiranje objava. Kategorija objava kao što je primjerice naša kategorija „Web dizajn“ sadrži više različitih objava, s različitim temama. Sve teme u toj kategoriji vezane su za web dizajn, ali neke su i proširene na druge teme koje nemaju veze sa dizajnom, kao što je na primjer SEO optimizacija. Kategorije su hijerarhijske, što znači da mogu imati potkategorije.

Oznake su namijenjene za opisivanje specifičnih detalja vaših objava. Oznake možete gledati i kao indeksne riječi ili ključne riječi vaše web stranice. Oznake omogućuju mikrokategorizaciju sadržaja i nisu hijerarhijske.

Jedna od najvećih razlika između oznaka i kategorija je ta što se svi WordPress postovi moraju dodijeliti nekoj kategoriji, ali ne moraju imati oznake.

Ako objavu ne postavite u kategoriju, WordPress će je automatski smjestiti u zadanu kategoriju koja se obično zove „nekategorizirano“. Tu zadanu kategoriju dobro je preimenovati u „Ostalo“ ili „Razno“. Ako se neka objava i nađe u toj kategoriji ne će izgledati kao da je tamo zalutala.

Kako možete dodati kategorije i oznake WordPress objavi

Dodavanje kategorija i oznakaObjavi možete dodijeliti kategoriju ili oznaku s desne strane stranice. Moguće je dodati novu kategoriju pritiskom na gumb „dodaj novu kategoriju“. Dodijelite li novoj kategoriji matičnu kategoriju, nova kategorija će biti potkategorija odabrane kategorije.

Ispod prozorčića za dodavanje kategorija nalazi se i prozorčić za dodavanje oznaka. Potrebno je upisati „ključnu riječ“ koja će označavati sadržaj objave i kliknuti na „spremi“.

Koliko kategorija treba imati u blogu?

Ne postoji određeni broj kategorija koje biste trebali imati. U većini slučajeva trebati ćete od pet do deset kategorija da biste pravilno podijelili svoje objave i omogućili lakše pretraživanje objava po temama.

Dakle, kategorije su namijenjene da obuhvate veliku grupu objava, a možete koristiti i potkategorije i oznake da biste objave podijelili u još manje grupe.

Ako tek započinjete s pisanjem bloga, ne zamarajte se sa smišljanjem savršenog popisa kategorija. Samo dodajte kategorije koje odgovaraju temama o kojima pišete i kasnije prema potrebi dodajte nove kategorije.

Korištenje kategorija u URL-ovima vaših objava

Neke web stranice koriste naziv kategorije u trajnim vezama (URL-ovi, permalink, link, poveznica…), a to možete postaviti u WordPress postavkama. Ako odaberete da vaše objave u trajnoj vezi sadrže ime kategorije u kojoj se nalaze izgledati će ovako: …/kategorija/naziv-objave/. Ako smjestite neku objavu u potkategoriju, trajna veza će izgledati ovako: …kategorija/potkategorija/naziv-objave/

Postavljanje kategorija u trajne linkove

Mogu li jednu objavu smjestiti u više kategorija?

WordPress omogućuje postavljanje objave u više kategorija. To može biti nekoliko glavnih kategorija i nekoliko potkategorija. Kako će objave biti kategorizirane potpuno ovisi o vama i vašoj logici, odnosno potrebama.

Stavljanje objave u više kategorija ne znači i veću korist za SEO, odnosno nema pozitivnog efekta pa je objave poželjno kategorizirati na način da budu jednostavne i razumljive za čitatelje.

Iako nema prevelikog utjecaja na SEO, ako koristite više kategorija izbjegavajte stavljati jednu objavu u više kategorija. Može doći do SEO problema zbog dupliciranog sadržaja. Zašto?

Objasnili smo u odlomku iznad kako funkcioniraju trajne veze pa možemo zaključiti da stavljanjem jedne objave u dvije kategorije dobivamo dva različita URL-a istog sadržaja što Google može promatrati kao duplicirani sadržaj.

Postoji li ograničenje za oznake i koliko oznaka može imati jedna objava.

Kao i kod kategorija, WordPress ne ograničava upotrebu oznaka. Svakoj objavi možete dodati i tisuću oznaka ako želite, ali ne preporučamo takvu praksu. Svrha oznaka je pomoć u povezivanju sadržaja, odnosno tema koje se u objavama mogu naći. Oznake su korisne čitateljima koji pretražuju vašu stranicu. Neki WordPress dodaci koji prikazuju povezane objave koriste oznake kako bi znali koje su teme objava povezane.

Kategorije ili oznake: Što je bolje za SEO?

Postoje li WordPress SEO prednosti u korištenju kategorija nad oznakama ili obrnuto? Kratko i jasno – ne!

I kategorije i oznake imaju različitu svrhu. Kategorije morate koristiti, ali oznake ne morate. No, preporučujemo da oboje koristite na odgovarajući način kako biste čitateljima pomogli u pretraživanju objava.

U konačnici, sam dizajn web stranice bi trebao ponuditi korisnicima sadržaj na pregledan i jednostavan način, a oznake i kategorije bi trebale pomoći u razvrstavanju sadržaja.

Nadamo se da vam je ovaj članak pomogao shvatiti koje su razlike između kategorija i oznaka i kako ih pravilno koristiti u svom blogu.

Je li ova objava korisna?