Opće je poznato da je pisanje bloga na web stranici korisno jer novim objavama održavamo stranicu živom i povećavamo broj posjetitelja. Omogućavanjem komentara na web stranici povećavate angažman korisnika, ostvarujete dijalog s njima i povećavate broj korisnika koji će se vratiti na vašu stranicu. Pa, što je bolje, Facebook komentari ili WordPress komentari?

WordPress ili Facebook komentari

Omogućavanje WordPress komentara na web stranici ima mnogo pozitivnih učinaka na SEO, ali ima i nekih nedostataka. Loša strana WordPress komentara na web stranici su primjerice spamovi koji su svakodnevna i vrlo česta pojava, no i oni se mogu vrlo jednostavno izbjeći pravilnim postavkama u WordPress korisničkom sučelju u odjeljku „Rasprava“.

WordPress komentari

WordPress komentari – Postavke

Postavke u odjeljku „Rasprava“ omogućuju zadržavanje objavljivanja komentara dok ih administrator ne odobri tako da zlonamjerni komentari ili spamovi ne će biti vidljivi prije vašeg odobravanja. Meni osobno nije nikakav problem voditi brigu o komentarima, odobravati ih ili brisati ako se nađe kakav neprimjereni sadržaj.

No, ima ljudi koji nemaju vremena za takvo nešto ili jednostavno ne žele posvećivati toliko vremena komentarima. Za takvu vrstu WordPress korisnika preporučam Facebook komentare. Uključiti Facebook komentare na web stranicu nije nikakav problem pogotovo ako to radite uz pomoć WordPress dodatka. Plugin za Facebook komentare drastično će smanjiti spamove i vjerojatno povećati broj korisnika koji će komentirati vaše objave i uključiti se u rasprave s drugim korisnicima.

Facebook komentari potaknuti će veći broj korisnika na komentiranje vaših objava jer će moći komentirati bez prijave u WordPress (što je slučaj s WordPress komentarima) s obzirom da su već prijavljeni u Facebook dok pregledavaju i vašu stranicu. Ako i nisu, lako će se prijaviti svojim Facebook korisničkim imenom i lozinkom.

WordPress plugin za Facebook komentare

Facebook komentari WordPress plugin

Besplatan WordPress plugin za Facebook komentare

Kako dodati Facebook komentare na WordPress web stranicu? Lako i besplatno s WP dodatkom „WpDevArt Social comments“. Nakon instalacije dodatka potrebno ga je postaviti, odnosno konfigurirati.

Nakon instalacije, na popisu s lijeve strane pojaviti će se nova stavka „FB comments“. Klikom na tu poveznicu ući ćete u nadzornu ploču za Facebook komentare. Tamo možete prilagoditi dodatak prema svom dizajnu WordPress stranice. možete promijeniti font , boju teksta i još mnogo toga, a prije svega i najvažnije postaviti ID aplikacije.

Da biste kreirali ID aplikacije za Facebook komentare potrebno je napraviti aplikaciju za obradu komentara. Kliknite na ovu poveznicu koja će vas odvesti na Facebook gdje ćete moći postati „Facebook Developer“, registrirajte se i slijedite upute na zaslonu.

Nakon registracije moći ćete dodati novu aplikaciju (+ Add New App). Zatim odaberite vrstu aplikacije koju želite kreirati. S obzirom da ćete ovu aplikaciju koristiti za komentare na WordPress stranici kliknite opciju „WWW“.

Nakon odabira te opcije trebali biste vidjeti zaslon za pokretanje stranice aplikacije za web, ali budući da to radite samo radi identifikacijskog broja aplikacije, kliknite na gumb kojim ćete preskočiti postavljanje i stvoriti samo ID aplikacije. Pojaviti će se prozor za kreiranje ID-a. Ispunite potrebna polja i na kraju kliknite gumb za stvaranje ID-a. Kada završite, kopirajte ID i zalijepite ga u nadzornoj ploči Facebook komentara.

Slobodno uredite i ostale postavke novog WordPress dodatka i to je to!

Dobre i loše strane Facebook komentara na web stranici

Dobre strane WP dodatka za Facebook komentare su već jasne. Jednostavnost za korisnike koji posjećuju vašu stranicu, povećani angažman korisnika, drastično manji broj spamova, veća aktivnost na društvenim mrežama, poboljšana vjerodostojnost itd.

Ali, razlog zašto primjerice mi na svojoj stranici ne koristimo Facebook komentare već obične WordPress komentare je SEO. Komentari, koje korisnici ostavljaju na vašim objavama koristeći ovaj ili bilo koji drugi plugin za Facebook komentare, nalaze se na „negdje drugdje“, a ne na vašoj stranici.

Iako je veća vjerojatnost da će korisnici komentirati vašu objavu ako ne moraju proći korake upisivanja imena i e-mail adrese da bi mogli komentirati, komentari koji se nalaze na vašoj web stranici, a ne na Facebooku pozitivno utječu na SEO i pomažu u rangiranju web stranice. Svaki novi sadržaj na webu je koristan, pa tako i komentari posjetitelja, a ako se oni nalaze na Facebook-u, njihova potencijalna korist ide Facebook-u, ne vama.

Stranice koje su već dobro rangirane i imaju veliku posjećenost poput novinskih portala, svakako imaju više koristi od Facebook komentara nego što bi imali od WordPress komentara. Ali, web stranice koje se u brojnoj konkurenciji žele istaknuti u SERP-u (rezultatima pretrage na Google-u) i povećati svoje pozicije u rezultatima pretrage, više koristi mogu dobiti od komentara koje korisnici ostavljaju u onim običnim WordPress komentarima kao što je to slučaj na našoj web stranici.

I jedni i drugi komentari su korisni, a na vama je da odlučite jesu li za vašu stranicu primjereniji Facebook komentari ili WordPress komentari. Jednostavnim odgovorom na pitanje, je li vam važnije da imate pet komentara na Facebook-u koji ne će utjecati na vaš SEO ili imati dva komentara na svojoj stranici s dvije dodatne ključne riječi, koji mogu utjecati pozitivno na SERP, lako ćete zaključiti koju vrstu komentara trebate koristiti.