Želite znati kako se rangirati na Googleu? U ovoj objavi saznajte kako to učiniti!

Dobra vijest je da ne morate biti profesionalac za optimizaciju web stranice za pretraživače jer to može učiniti svatko. Loša vijest je da se rangiranje na visokoj poziciji ne će dogoditi preko noći. Zapravo može potrajati prilično dugo da se postignu dobri rezultati u pozicioniranju stranice na Googleu, pogotovo ako imate veliku konkurenciju.

Posjećenost web stranice - Google Analytics

1. Analizirajte svoju web stranicu

Prvi korak u učenju kako se rangirati na Googleu jest analiza web stranice. Postoje razni alati pomoću kojih to možete učiniti. Analizom web stranice istaknuti će se problemi na web stranici koji mogu utjecati na rangiranje ili pogreške koje je potrebno ispraviti.
Ako je web stranica spora, možda je potrebno kontaktirati davatelja usluge hostinga kako biste saznali može li vaša stranica biti brža.

2. Postavljanje Google Analyticsa i Google Search Consolea

Ako na web stranici nemate postavljen Google Analytics i Google Search Console, trebali biste ih postaviti. Bez tih besplatnih alata ne ćete znati tko posjećuje vašu stranicu, kako su je pronašli, koje stranice posjećuju i koliko dugo se u prosjeku zadržavaju na stranici. Postavljanjem ovih alata dobit ćete uvid u rezultate promjena koje unosite na web stranici u cilju povećanja pozicije u rezultatima pretraživanja.

3. Definirajte ključne riječi

Što su ključne riječi? Ključne riječi su riječi koje ljudi upisuju u pretraživač kada traže neku uslugu ili proizvod. Da biste bili sigurni da vaša web stranica sadrži ključne riječi koje će privući pravu vrstu posjetitelja, morate istražiti ključne riječi.
Postoji nekoliko stvari na koje treba misliti prilikom definiranja ključnih riječi za koje želimo optimizirati stranicu. Prvo morate birati ključne riječi koje su relevantne za vaše poslovanje, a istodobno izbjegavati one previše konkurentne ključne riječi tj. one pojmove koji su ciljani na mnogim drugim stranicama. Pokušajte ne birati preširoke ključne riječi koje će obuhvaćati grupu proizvoda nego ciljajte na određeno ime proizvoda.

4. Saznajte koje su ključne riječi vaše konkurencije

Pronalaženje pravih ključnih riječi ponekad može biti dug proces, koji često uključuje pokušaje i pogreške. Jedan od načina da ubrzate taj postupak je da pogledate koje ključne riječi ciljaju vaši konkurenti.

Ključne riječi - optimizacija web stranice

5. Odaberite ključne riječi

Nakon dovršenja prethodna dva koraka trebali biste imati prilično dug popis potencijalnih ključnih riječi za ciljanje u tekstu vaše web stranice. Ali, ne ćete moći koristiti sve ključne riječi kojih ste se sjetili! Trebate odabrati one ključne riječi koje će vašoj stranici i temi stranice najbolje odgovarati.
Da bi se ključne riječi koje ciljate isplatile morate zadovoljiti nekoliko osnovnih kriterija. Odabrane ključne riječi moraju biti relevantne za vaše poslovanje ili za temu web stranice, moraju imati dovoljno velik opseg pretraživanja, no i ključne riječi s manjim opsegom pretraživanja ponekad mogu dati bolje rezultate od onih s velikim opsegom pretraživanja, ako ih veći dio vaše konkurencije ne koristi.
Ono najvažnije je da trebate biti u stanju stvoriti sadržaj za svaku ključnu riječ koja će privući i zainteresirati posjetitelje i dobro rangirati web stranicu u pretraživaču.

6. Saznajte koje su namjere vaših korisnika

Nakon što ste suzili izbor ključnih riječi i definirali one za koje ćete optimizirati web stranicu, možda ćete u uzbuđenju ići stvarati sadržaj i razočarati se jer posjećenost ne će biti očekivana. Prije svega, moramo razumjeti namjere ljudi koji će pretraživati sadržaj na webu s vašim ključnim riječima.
Da biste to sve što bolje shvatili, pretražite ključne riječi na Googleu i pogledajte koje stranice su visoko rangirane, što je zajedničko tim stranicama i pokušajte svojim sadržajem nadmašiti konkurenciju. Nakon toga, spremni ste na sljedeći korak.

7. Stvorite svoj, jedinstveni sadržaj

Sadržaj web stranice ima više oblika. To mogu biti slike, tekst, video, audio ili igre. Kad znate koja vrsta sadržaja se podudara s vašim ključnim riječima, možete raditi na stvaranju one vrste sadržaja koju većina ljudi traži prema ključnim riječima koje ste ciljali.
Cilj vašeg sadržaja, odnosno teksta na web stranici je u potpunosti zadovoljiti upite vaših posjetitelja, informirati ih što je bolje moguće da poslije vaše web stranice nemaju potrebu nastaviti tražiti informacije, proizvode i sl. na drugim web stranicama.

SEO optimizacija web stranice

8. Strpljen – spašen

Kako smo napisali u početku ove objave, rezultati SEO optimizacije vidljivi su kasnije i to u statistici Google Analyticsa i Google Search Consolea. Dobrih rezultata ne će biti preko noći , a kao i kod većine stvari, ako se dovoljno potrudite i ustrajete u onome što radite i što vam je cilj, rezultati će doći i biti će nagrađeni za svoj trud.
Kad se rezultati počnu pojavljivati, većini ljudi je to znak da su napravili nešto dobro pa sami sebe nagrade ljenčarenjem pri čemu ponovno zapuste web stranicu. Iako je uspjeh razlog za slavlje, u SEO optimizaciji to je najčešće samo prekretnica na putu prema kontinuiranom radu i održavanju visoke pozicije u rezultatima pretraživanja.